• Snelle  levering in BE & NL Snelle levering in BE & NL
  • Meer dan 5000 (ook ecologische) tuinartikelen Meer dan 5000 (ook ecologische) tuinartikelen
  • Tuincentrum sinds 1996 Tuincentrum sinds 1996
  • Tuinapotheker met product én plantenkennis Tuinapotheker met product én plantenkennis

Zit je met een vraag?


Bekijk hieronder onze FAQ's!
Niet gevonden wat je zoekt? Stel jouw vraag via ons contactformulier.

Bestellen

Ga in onze webshop op zoek naar de producten die je nodig hebt en voeg ze toe aan je winkelmandje. Alles gevonden? Klik dan op 'Naar de kassa'.

Is het de eerste keer dat je bij ons besteld? Dan heb je de mogelijkheid een nieuw profiel aan te maken door je gegevens in te vullen. Zo kan je te allen tijde je bestellingen raadplegen en online je gegevens wijzigen.
Je kan er ook voor kiezen om je gegevens in te vullen zonder een account aan te maken. Dan ga je verder als het zgn. "Gastaccount" .  
Ben je al klant? Log dan in op je profiel rechts bovenaan de pagina naast het winkelmandje.
Vergeet niet om voor het betalen je verzendwijze aan te duiden. Je kan kiezen voor verzending door koerier of afhaling op ons adres : Heiplasweg 35 -9340 LEDE | BELGIË
Hierna kan je jouw bestelling betalen. Dit gebeurt via een beveiligde betaalmethode. Controleer altijd jouw gegevens voor je jouw bestelling afrond.
Nadat we jouw bestelling hebben ontvangen, sturen wij een e-mail met jouw orderbevestiging.
Na verzending ontvang je van ons ook een 'track & trace' e-mail.
Als we jouw bestelling al verzonden hebben kunnen we deze helaas niet meer wijzigen.

Je kan contact met ons opnemen via:
  • Mail: customerservice@online-tuincentrum.be 
  •  Telefonisch: +32 53 59 01 86 

Dan kunnen we samen bekijken hoe wij jou toch verder kunnen helpen.
Het kan zijn dat deze mail in je spamfolder is terechtgekomen.

Is dit niet het geval? Neem dan contact met ons op. Hoogstwaarschijnlijk werd een verkeerd e-mailadres opgegeven bij de bestelling.
Breng ons hier zo snel mogelijk van op de hoogte. Is jouw bestelling nog niet verzonden? Dan passen we het adres aan.

Is jouw bestelling al verzonden? Via de mail met 'track & trace' van onze koerier kan je het afleveradres nog aanpassen, tot net voor de dag dat het in uitlevering gaat.
Dan doen we er alles aan om deze zending op de juiste plaats te krijgen. 
De kosten van een evt. nieuwe verzending en/of retourkosten zijn steeds ten laste van de koper indien het een verkeerde adresopgave betreft.

Betalen

Je kan bij ons online betalen via :
  • voor Belgische klanten : Bancontact, KBC, Belfius, Paypal, Mastercard, Visa. Bankoverboeking (+1d. extra verwerkingstijd)
  • voor Nederlandse klanten : IDeal, Paypal, Mastercard, Visa.
      Bankoverboeking (+1d. extra verwerkingstijd)


Ja dat kan! Wil je graag met ecocheques, cadeaucheques, of consumptiecheques  betalen?  
Stuur ons een mail met de artikelen die jij wilt bestellen en wanneer je deze wilt afhalen. 
Nadien nemen we contact met je op zodat je de artikelen kan afhalen en betalen in ons tuincentrum te Lede. 
Neen. De bestelling en betaling dient online te gebeuren.

Levering

De gemiddelde verzendtijd van standaard pakketten is 1-3 werkdagen wanneer je
besteld voor 12u. Bij drukke momenten kan de leveringstermijn afwijken.
Uitzondering: Birchmeier wisselstukken hebben een leveringstermijn van 7-12
werkdagen.
Ja hoor! Van zodra wij jouw pakket hebben klaargemaakt zal je een e-mail ontvangen met een 'Track & Trace'-code. 
Aankoopbedrag min. € 15                      Verzendkost
€ 15 -  € 34,99                                            € 4,99 (BE&NL)
€ 35 -  € 74,99                                            € 3,99 (BE&NL)
>  € 75                                                         Gratis levering aan huis! **

* Deze prijzen gelden niet voor producten die afwijken van de standaard verzending zoals aaltjes, boomschors, etc.
**  tenzij anders vermeld in de productfiche

** Sommige producten wijken af van deze transportkosten of kunnen per land een andere leveringskost hebben.

*** Er zijn ook producten die een vaste verzendkost of toeslag hebben door de grote omvang of het zware gewicht. Dit staat steeds duidelijk vermeld in de productfiche.
Wij leveren in België en Nederland.
Bigbags boomschors, potgrond en turf leveren we gratis in Vlaanderen. Deze producten leveren we niet in Nederland.
Ben je niet thuis op de dag van levering? Geen paniek! Je kan kiezen uit verschillende mogelijkheden:

1. Kies ervoor om je pakket af te halen in een parcelshop (bv. een krantenwinkel) of een GLS-depot. Sommige parcelshops zijn ook geopend op zaterdag. Je kan hier een parcelshop of Depot zoeken.

2. Kies ervoor om jouw pakket te laten leveren zonder handtekening. Dit geeft onze koerier de mogelijkheid om jouw pakket te leveren, ook al ben je niet thuis (keuze tussen permanente of éénmalige volmacht).

3. Kies ervoor om de afleveringsdag te wijzigen. Bel naar +32 (0)2 55 66 211 (deze optie is gratis) of klik hier. Hou je Track and Trace code bij de hand.
Indien er werken zijn in de straat, en er een verbod op doorgaand verkeer is, een tonnage beperking, of ander verbod, ... neem dan vooraf contact op met onze klantendienst.
Na verzending ontvangt U een Flex delivery mail van onze koerier, hierbij kan U uw zending omzetten naar levering in een parcelshop. Dit kunnen wij niet voor U doen, noch kan U op voorhand een parcelshop adres ingeven tot levering. Doe dit binnen de 24 u na ontvangst van de mail.
Vrachtwagenleveringen zijn uitgesloten van levering in een parcelshop, en zijn per definitie niet leverbaar indien een tonnage beperking geldt, of een verbod op doorgaand verkeer.
Ja, dat kan! Opgelet: geef altijd eerst je eigen adres op wanneer je een bestelling plaatst. Hierna zul je een e-mail ontvangen van onze koerier. Via deze mail kan je kiezen om je pakket te laten leveren in een parcelshop.
Nee, wij leveren niet op campings, vakantieparken of terreinen die niet publiekelijk toegankelijk zijn. 

Vrachtwagenlevering

  • Leveringen Big Bags, Paletten en losgestorte goederen : zie vermelding in productfiche. Onze logistieke partner neemt vooraf contact op om de leveringsdatum mee te delen.
  • Groot formaat pakketten die per vrachtwagen geleverd worden: zie vermelding in productfiche, of informeer vooraf.
⚠️ Opgelet, bij drukke momenten kan de leveringstermijn afwijken. Zie productfiche
Voor vrachtwagenleveringen dient de klant aanwezig te zijn bij levering.
De goederen worden bij thuislevering op de begane grond/gelijkvloers afgeleverd. We lossen enkel naast de vrachtwagen of in de directe omgeving. 

Wij lossen niet achter het huis of op een verdieping. Het voertuig mag namelijk nooit de openbare weg verlaten.


De vrachtwagen is 4 meter hoog en heeft een toegangsbreedte van 3 meter nodig. 

Inpakken van onze goederen

We kiezen er bewust voor om stevige dozen te hergebruiken en hierin de bestellingen te verpakken. En ook jij kan op jouw beurt deze stevige dozen hergebruiken om papier en karton in te verzamelen. Zo werken we samen naar een groenere toekomst!

Wist je dat je onze pakketten kan herkennen aan onze “Online-tuincentrum-sticker”? Hierop staan onze contactgegevens vermeld zodat je ons in de toekomst snel en makkelijk kan terugvinden of contacteren. 

Uiteraard! Kwaliteitsvolle bescherming vinden we belangrijk. Daarom worden breekbare artikelen worden extra beschermd met behulp van bio-afbreekbare opvulchips. 

Dit biologische opvulmateriaal biedt een milieuvriendelijke, optimale en duurzame bescherming voor jouw producten. De opvulchips zijn 100% biologisch afbreekbaar en volledig composteerbaar, en vervaardigd uit natuurlijke en jaarlijks hernieuwbare bronnen. Ze lossen op in water en composteren zowel in de composthoop als in de grond. 



Click & Collect

  1. Zoek jouw tuinartikelen op onze webshop
     
  2. Voeg de producten toe aan je winkelmandje
     
  3. Vul jouw gegevens in en ga door naar de betalingsmodaliteit
     
  4. Op de pagina met de betaalmethoden kan je de verzendmethode aanpassen naar "af te halen door klant"

  5. Is jouw betaling gelukt? Wij gaan spoedig voor je aan de slag!
     
  6. Na je bestelling ontvang je van ons een bevestiging en factuur
     
  7. Als je bestelling klaar ligt, sturen wij jou een mailtje
     
  8. Je kan je tuinartikelen afhalen in ons afhaalpunt (Heiplasweg 35, 9340 Lede)
Je kan jouw bestelling ook afhalen. Zo hoef je geen transportkosten te betalen! 
  • Kies bij het bestellen "afhaling door klant" als verzendmethode. Je vind deze mogelijkheid in de volgende stap nadat je je adresgegevens invult. Op de pagina met de betaalmethoden, kan je ook de verzendmethode aanpassen.
  • Neem contact met ons op via mail/telefoon. Zo kunnen wij je informeren over wanneer jouw goederen beschikbaar zijn voor afhaling.
  • Print je bestelbon af en kom langs in ons afhaalpunt tijdens de openingsuren.
  • Pootgoed kan worden afgehaald nadat we jou een afhaaldatum per mail sturen (midden februari, uiterlijk 15 maart af te halen).
Je kan ons vinden op dit adres:
Heiplasweg 35
9340 Lede
België

Opgelet: afhalen kan enkel op afspraak. Maak een afspraak via het contactformulier of bel ons even op het nummer: +32 53 59 01 86
Je kan jouw bestelling afhalen op dit adres:

Heiplasweg 35 
9340 Lede
België

Opgelet: afhalen kan enkel op afspraak. Maak een afspraak via het contactformulier of bel ons op het nummer: +32 53 59 01 86

Haal je pakket af tijdens onze openingsuren:

Maandag: 9u-11u45 & 13u15-17u
Dinsdag: 9u-11u45 & 13u15-17u
Woensdag: 9u-11u45 & 13u15-17u
Donderdag: GESLOTEN
Vrijdag: 9u-11u45 & 13u15-17u
Zaterdag: 
9u-11u45
Zondag: GESLOTEN

Via e-mail zullen wij jou laten weten wanneer je bestelling klaar is om af te halen. 
Heb je onze mail ontvangen? Neem contact met ons op via het contactformulier of via het nummer: +32 53 59 01 86. Zo leggen we samen een afspraak vast om jouw bestelling af te halen.
Wanneer jouw artikelen op voorraad zijn, kan je jouw bestelling de volgende werkdag afhalen in ons tuincentrum. Zijn de artikelen niet meer op voorraad? Dan kan het enkele dagen duren voor je de artikelen kan komen afhalen. 

Let op, je ontvangt altijd een mailtje over wanneer je jouw bestelling kan afhalen. Pas na het ontvangen van deze mail, kun je de artikelen bij ons ophalen.
Nee! Onze 'Click & Collect'-service is volledig gratis.
Ja dat kan! Plaats een nieuwe bestelling online en kies ook hier voor afhaling. Stuur daarna een e-mail naar info@rozenland.be en plaats alle bestelnummers in de onderwerpregel van je e-mail.
Na het ontvangen van deze mail zetten we voor jou alle bestellingen samen klaar en kan j alles in één keer afhalen.
Je hebt 30 dagen om je bestelling af te halen, tenzij anders overeengekomen. Als je jouw bestelling niet afhaalt binnen deze periode hebben we het recht om 10% bewaringskosten aan te rekenen. 

Goederen van bederfbare aard worden beperkt bewaard, indien dit mogelijk is. Bij niet tijdige afhaling van deze producten zijn de vernietigingskosten ten laste van de koper. 

Heb je jouw bestelling na 30 dagen nog steeds niet afgehaald en krijgen we geen reactie Dan zullen wij jouw bestelling annuleren. Annulerings- en bewaringskosten kunnen hiervoor in mindering worden gebracht op het aankoopbedrag.


Retour & Annulatie

Je hebt 14 dagen bedenktijd (vanaf de dag die volg op de levering) . Indien je jouw bestelling binnen deze periode terugstuurt, op eigen kosten, zal je het volledige bedrag + leveringskosten terugkrijgen. Dit bedrag ontvang je eenmaal we de bestelling ongeschonden hebben ontvangen in ons tuincentrum.
Dit geld niet voor producten die snel bederven of verouderen zoals bloemen, planten, bomen, bloembollen, pootgoed, zaden, graszoden, big bags potgrond & boomschors en aaltjes.

Ook op producten die rechtstreeks bij de fabrikant worden besteld (zoals de producten van Birchmeier) heb je geen retourrecht. 

Het herroepingsrecht is niet van toepassing voor professionele aankopers.
Je kan jouw bestelling annuleren tenzij het gaat over producten van bederfbare aard of maatwerk. Voorschotten zijn niet recupereerbaar als je jouw bestelling annuleert.

Bij annulering van een betaalde bestelling worden 5% administratiekosten op het bedrag in mindering gebracht, met een minimum van € 7,5.  

Bij annulering van een vrachtwagenlevering is er een annuleringskost van € 75. 

Is jouw bestelling al verzonden? Dan kunnen de werkelijke transportkosten in mindering gebracht worden. Deze kunnen verschillen van de gefactureerde verzendkosten. Correcties op staffelprijzen en transportkosten worden doorberekend indien slechts een deel van de bestelling geannuleerd wordt.
Annulering is niet mogelijk voor professionele (zakelijke) aankopen (B2B).
De terugbetaling wordt binnen de 14 dagen na retour uitgevoerd via onze betaalprovider Mollie. Mollie stort dan binnen de 2 werkdagen het bedrag op rekening van de klant.
Heb je betaald met een creditcard, dan verschijnt de terugstorting binnen 14 dagen nà onze verwerkingsperiode  op je rekeningoverzicht.

Klachten

Het is niet de bedoeling dat je een beschadigd product toegestuurd krijgt. Neem contact met ons op via het contactformulier.
Is er sprake van zichtbare beschadiging? Bezorg ons enkele foto's van de schade via e-mail, info@rozenland.be 
Ontving je per ongeluk een verkeerd product? Onze excuses! Neem contact met ons op en laat het ons weten. Dan doen wij er alles aan om de juiste producten tot bij jou te krijgen!
Ontving je slechts een deel van je bestelling? Onze excuses. Neem contact met ons op en laat ons weten welke producten er ontbreken. Wij doen ons best om deze zo snel mogelijk tot bij jou te krijgen.
Laat ons dit dan zo snel mogelijk weten, liefst binnen de 24u, via het contactformulier.
Dan kunnen wij een onderzoek opstarten om uit te zoeken wat er met jouw bestelling is gebeurd.
Is jouw pakket zoek? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Wij starten meteen een onderzoek om te achterhalen waar jouw bestelling zich bevindt.

Aaltjes

De uitlevering van aaltjes start vanaf eind maart tot eind oktober.
Met uitzondering van de aaltjes tegen varenrouwmug, deze zijn het hele jaar door verkrijgbaar.
De leveringstermijn van aaltjes is circa 5-7 werkdagen volgend op dag van bestelling.

Tijdens de zomermaanden  worden ze nooit verzonden op het einde van de week, en kan dit 1 werkdag extra verzendtijd betekenen. Op deze manier vermijden we dat de aaltjes in het weekend op het postkantoor blijven liggen.
Aaltjes zijn beperkt houdbaar. Je kan ze na ontvangst nog enkele dagen bewaren in de koelkast. Op de verpakking vind je steeds de uiterste gebruiksdatum.
Let wel op, hoe langer je de aaltjes bewaard hoe minder het resultaat zal zijn.

Pootgoed

De uitlevering van pootaardappelen, plantuien, sjalotten en look gebeurt vanaf begin/midden februari (als er geen vriesweer is). 
Wil je jouw bestelling pootgoed afhalen? Kies dan bij het bestelling voor "afhaling door klant" als verzendmethode. Daarna zullen we jou een afhaaldatum bezorgen via e-mail. Je kan jouw bestelling vanaf midden februari tot uiterlijk 15 maart afhalen.
Indien je nog andere producten bestelde bij je pootgoed, dan zullen deze samen verzonden worden.

Wil je dat deze artikelen apart verzonden worden? Plaats deze dan in een aparte bestelling.