Zit je met een vraag?
Bekijk hieronder onze FAQ's!
Niet gevonden wat je zoekt? Stel jouw vraag via ons contactformulier.
Bestellen
Is het de eerste keer dat je bij ons besteld? Dan heb je de mogelijkheid een nieuw profiel aan te maken door je gegevens in te vullen. Zo kan je te allen tijde je bestellingen raadplegen en online je gegevens wijzigen.
Je kan er ook voor kiezen om je gegevens in te vullen zonder een account aan te maken. Dan ga je verder als het zgn. "Gastaccount" .
Je kan contact met ons opnemen via:
- Mail: customerservice@online-tuincentrum.be
- Telefonisch: +32 53 59 01 86
Is dit niet het geval? Neem dan contact met ons op. Hoogstwaarschijnlijk werd een verkeerd e-mailadres opgegeven bij de bestelling.
Is jouw bestelling al verzonden? Via de mail met 'track & trace' van onze koerier kan je het afleveradres nog aanpassen, tot net voor de dag dat het in uitlevering gaat.
Betalen
- voor Belgische klanten : Bancontact, KBC, Belfius, Paypal, Mastercard, Visa. Bankoverboeking (+1d. extra verwerkingstijd)
- voor Nederlandse klanten : IDeal, Paypal, Mastercard, Visa.
Levering
* Deze prijzen gelden niet voor producten die afwijken van de standaard verzending zoals aaltjes, boomschors, etc.
** Sommige producten wijken af van deze transportkosten of kunnen per land een andere leveringskost hebben.
*** Er zijn ook producten die een vaste verzendkost of toeslag hebben door de grote omvang of het zware gewicht. Dit staat steeds duidelijk vermeld in de productfiche.
Na verzending ontvangt U een Flex delivery mail van onze koerier, hierbij kan U uw zending omzetten naar levering in een parcelshop. Dit kunnen wij niet voor U doen, noch kan U op voorhand een parcelshop adres ingeven tot levering. Doe dit binnen de 24 u na ontvangst van de mail.
Vrachtwagenleveringen zijn uitgesloten van levering in een parcelshop, en zijn per definitie niet leverbaar indien een tonnage beperking geldt, of een verbod op doorgaand verkeer.
Vrachtwagenlevering
- Leveringen Big Bags, Paletten en losgestorte goederen : zie vermelding in productfiche. Onze logistieke partner neemt vooraf contact op om de leveringsdatum mee te delen.
- Groot formaat pakketten die per vrachtwagen geleverd worden: zie vermelding in productfiche, of informeer vooraf.
Inpakken van onze goederen
We kiezen er bewust voor om stevige dozen te hergebruiken en hierin de bestellingen te verpakken. En ook jij kan op jouw beurt deze stevige dozen hergebruiken om papier en karton in te verzamelen. Zo werken we samen naar een groenere toekomst!
Wist je dat je onze pakketten kan herkennen aan onze “Online-tuincentrum-sticker”? Hierop staan onze contactgegevens vermeld zodat je ons in de toekomst snel en makkelijk kan terugvinden of contacteren.
Uiteraard! Kwaliteitsvolle bescherming vinden we belangrijk. Daarom worden breekbare artikelen worden extra beschermd met behulp van bio-afbreekbare opvulchips.
Dit biologische opvulmateriaal biedt een milieuvriendelijke, optimale en duurzame bescherming voor jouw producten. De opvulchips zijn 100% biologisch afbreekbaar en volledig composteerbaar, en vervaardigd uit natuurlijke en jaarlijks hernieuwbare bronnen. Ze lossen op in water en composteren zowel in de composthoop als in de grond.
Click & Collect
- Zoek jouw tuinartikelen op onze webshop
- Voeg de producten toe aan je winkelmandje
-
Vul jouw gegevens in en ga door naar de betalingsmodaliteit
- Op de pagina met de betaalmethoden kan je de verzendmethode aanpassen naar "af te halen door klant"
- Is jouw betaling gelukt? Wij gaan spoedig voor je aan de slag!
- Na je bestelling ontvang je van ons een bevestiging en factuur
- Als je bestelling klaar ligt, sturen wij jou een mailtje
- Je kan je tuinartikelen afhalen in ons afhaalpunt (Heiplasweg 35, 9340 Lede)
- Kies bij het bestellen "afhaling door klant" als verzendmethode. Je vind deze mogelijkheid in de volgende stap nadat je je adresgegevens invult. Op de pagina met de betaalmethoden, kan je ook de verzendmethode aanpassen.
- Neem contact met ons op via mail/telefoon. Zo kunnen wij je informeren over wanneer jouw goederen beschikbaar zijn voor afhaling.
- Print je bestelbon af en kom langs in ons afhaalpunt tijdens de openingsuren.
- Pootgoed kan worden afgehaald nadat we jou een afhaaldatum per mail sturen (midden februari, uiterlijk 15 maart af te halen).
Heiplasweg 35
9340 Lede
België
Opgelet: afhalen kan enkel op afspraak. Maak een afspraak via het contactformulier of bel ons even op het nummer: +32 53 59 01 86
Heiplasweg 35
9340 Lede
België
Maandag: 9u-11u45 & 13u15-17u
Dinsdag: 9u-11u45 & 13u15-17u
Woensdag: 9u-11u45 & 13u15-17u
Donderdag: GESLOTEN
Vrijdag: 9u-11u45 & 13u15-17u
Zaterdag: 9u-11u45
Zondag: GESLOTEN
Goederen van bederfbare aard worden beperkt bewaard, indien dit mogelijk is. Bij niet tijdige afhaling van deze producten zijn de vernietigingskosten ten laste van de koper.
Heb je jouw bestelling na 30 dagen nog steeds niet afgehaald en krijgen we geen reactie Dan zullen wij jouw bestelling annuleren. Annulerings- en bewaringskosten kunnen hiervoor in mindering worden gebracht op het aankoopbedrag.
Retour & Annulatie
Ook op producten die rechtstreeks bij de fabrikant worden besteld (zoals de producten van Birchmeier) heb je geen retourrecht.
Het herroepingsrecht is niet van toepassing voor professionele aankopers.
Bij annulering van een betaalde bestelling worden 5% administratiekosten op het bedrag in mindering gebracht, met een minimum van € 7,5.
Bij annulering van een vrachtwagenlevering is er een annuleringskost van € 75.
Is jouw bestelling al verzonden? Dan kunnen de werkelijke transportkosten in mindering gebracht worden. Deze kunnen verschillen van de gefactureerde verzendkosten. Correcties op staffelprijzen en transportkosten worden doorberekend indien slechts een deel van de bestelling geannuleerd wordt.
Annulering is niet mogelijk voor professionele (zakelijke) aankopen (B2B).
Heb je betaald met een creditcard, dan verschijnt de terugstorting binnen 14 dagen nà onze verwerkingsperiode op je rekeningoverzicht.
Klachten
Dan kunnen wij een onderzoek opstarten om uit te zoeken wat er met jouw bestelling is gebeurd.