Door de enorme besteldrukte is de gemiddelde leveringstermijn langer dan U van ons gewend bent. Meer info over leveringstermijnen .
We doen ons uiterste best om elke bestelling zo snel mogelijk te verzenden. Ook bij onze klantendienst kan een reactie op jouw vraag langer duren dan normaal. Alvast bedankt voor uw begrip hiervoor.

Meer dan 5000 tuinartikelen
Tuinapotheek met ecologische producten

Snelle levering aan huis
in België & Nederland

100% Veilig betalen via SSL
Snelle checkout

Actief sinds 1996
Klantendienst mèt product èn plantkennis

Scherpe prijzen
Omdat we elke dag vergelijken

Leveringstermijn & Verzendkosten

UITZONDERINGEN TGV CORONA STAAN IN ROOD VERMELD 

Momenteel is de gemiddelde leveringstermijn 10-15 werkdagen
voor pakketzendingen door de enorme besteldrukte, meer info onderin

Ook bij onze klantendienst kan een reactie op jouw vraag langer duren dan normaal.

Transportkosten

We leveren jaarlijks tienduizenden pakketjes naar zowel België als Nederland. Hieronder vind je een overzicht van de transportkosten.

Bedrag van je bestelling****    Wat kost levering aan huis?
€10,- of minder                         Enkel afhalen is mogelijk (geen verzending)
Tussen €10,- en €19,99            4,95
Tussen €20,- en €49,99            3,95
Tussen €50,- en €99,99            2,95
Meer dan €100,- besteld?        Gratis levering aan huis!

Sommige producten wijken af van deze transportkosten. Onze Aaltjes (nematoden) worden bijvoorbeeld gratis aan huis geleverd in België. Voor Nederland komt daar een extra verzendkost van € 7 bij (achteraf apart te betalen).  Er zijn ook producten die een vaste verzendkost hebben door de grote omvang of het zware gewicht. Deze zijn steeds duidelijk vermeld bij de producten zelf.

Boomschors, potgrond en turf leveren we gratis in Vlaanderen, maar kunnen we momenteel nog niet verzenden naar Nederland. Heb je deze per abuis toch besteld en woon je in Nederland? Dan storten we het bedrag gewoon terug op je rekening!


Levering aan huis

Wanneer je aan meer dan € 10,00 besteld kan je ervoor kiezen om je bestelling aan huis te laten leveren*. We proberen, samen met onze logistieke partner, je steeds zo’n goed mogelijk service te bieden. Dit houdt in:

•   Levering aan huis - Alles voorradig? Binnen 1 à 2 werkdagen geleverd!** Momenteel is de gemiddelde leveringstermijn + 10-15 werkdagen voor pakketzendingen door de enorme besteldrukte. Er kunnen stockbreuken optreden omdat ook leveranciers vertraagd aanleveren of te kampen hebben met stockbreuken.
•    Duidelijkheid en gemak - Je ontvangt een mail met de Track & Trace code
•    Goed beschermd - We verpakken je artikelen zo goed mogelijk zodat je ze keurig ontvangt.

Door de nieuwe CORONA maatregelen die vanaf 18/3 van kracht zijn tot 19/4, en door de enorme besteldrukte kan er vertraging optreden in uitleveringen. Dit omdat ten allen tijde de veiligheid dient gewaardborgd te zijn in de keten van aanvoer en verwerking.
Alvast bedankt voor uw begrip hiervoor. U ontvangt een track&trace bericht van zodra uw pakket verwerkt is bij de koerier. Gelieve niet onnodig contact op te nemen hiervoor. We doen ons best om elke bestelling zo snel mogelijk te verzenden. 
Voorlopig blijven alle uitleveringen plaatsvinden tot bijkomende maatregelen genomen worden of er een volledige lockdown optreed.
Ook uitleveringen naar Nederland blijven vooralsnog mogelijk.
We updaten deze pagina regelmatig. 

België : scholen, restaurants, bars, bedrijven, enz. blijven tot nader order gesloten. Daarom vragen wij u om te controleren of uw bestelling kan geleverd worden voordat u een zending aanmaakt.
Uitzondering op algemene verkoopsvoorwaarden omtrent 2e aanbieding : Zendingen die na de eerste mislukte leverpoging worden niet meer aangeboden en teruggestuurd naar afzender, waarna administratie- en transportkosten opnieuw aangerekend wordt voor nieuwe verzending, en dit met een minimum van € 15. Dit gedurende de verstrengde Corona maatregelen in België. U kan ook kiezen voor leveren met volmacht bij het plaatsen van de bestelling.
Leveringen kunnen pas uitgevoerd worden indien :

• Het afleveradres bereikbaar is tijdens de normale kantooruren

• Eventuele rolluiken niet zijn neergelaten, wat zou kunnen duiden op afwezigheid

• De bestemmeling toegankelijk is via de gebruikelijke ingang

• Indien de gebruikelijke ingang gesloten is, staat er op de deur een A4-tje met de vermelding dat er iemand aanwezig is die het pakket kan ontvangen. De chauffeur zal dan aanbellen of aankloppen echter kan hij geen telefoonnummer bellen, vanwege efficiency redenen.

• De deur moet binnen een redelijke termijn worden geopend om de goederen te ontvangen.

• De chauffeur kan niet ingaan op de vraag om elders te leveren (achterkant van het gebouw of buurman, …)
We rekenen hiervoor op Uw bereidwillige medewerking in deze uitzonderlijke tijden en moeilijke werkomstandigheden.

 

Afleveringen in een parcelshop zijn met de CORONA maatregelen niet altijd mogelijk omdat deze gesloten zijn .Pakketten die zich in een ParcelShop bevinden, kunnen afgehaald worden tijdens de specifieke openingsuren. Als een ParcelShop gesloten is ten gevolge van overheidsmaatregelen, rekenen wij op uw begrip, aangezien het pakje op dat ogenblik niet afgehaald kan worden en het in de ParcelShop zal blijven tot de heropening van deze. . De bestemmeling moet toegankelijk zijn via de gebruikelijke ingang (het is voor de chauffeur onmogelijk om te zoeken naar minder toegankelijke ingangen).Dit is een belangrijke oproep omdat het erg ingewikkeld wordt om niet-geleverde zendingen te beheren.

Bij annulering van een bestelling tijdens de Corona maatregelen zijn we genoodzaakt uitzonderlijk € 7,50 administratiekosten in mindering te brengen.

----------------------------------------------------------------------------------

Opgelet: Uitlevering van aaltjes start vanaf 24/3. Bij periodes met nachtvorst kan u dat nog niet toepassen, en bewaart u dit best in de frigo .Tijdens de zomermaanden is de leverperiode van aaltjes tussen 5-10 werkdagen doordat de aaltjes (nematoden) vers gekweekt worden en minder lang bewaard kunnen worden (door warme temperaturen). Bij extreem hoge temperaturen kunnen geen aaltjes verzonden worden. Aaltjes zijn vanaf nov.-april niet verkrijgbaar omdat het niet toepasbaar is, enkel aaltjes tegen varenrouwmug zijn dan verkrijgbaar.

Vrachtwagenleveringen (groot formaat producten) kunnen andere leveringstermijnen hebben. U ontvangt een track & trace om de leveringsstatus op te volgen.

Niet thuis op weekdagen?

Geen enkel probleem:
1.    Je kan ervoor kiezen om je pakket af te halen in een parcelshop (bv. een krantenwinkel) of een GLS-depot. Sommige parcelshops zijn ook geopend op zaterdag. Je kan hier een parcelshop of Depot zoeken.
2.    Mogelijkheid 2 is ervoor kiezen om te laten leveren zonder handtekening. Geeft onze koerier de mogelijkheid om je pakket te leveren zelfs al ben je niet thuis (keuze tussen permanente of éénmalige volmacht). Klik hier om een volmacht goed te keuren.
3.    Het is mogelijk de afleveringsdag te wijzigen: Bel naar +32 (0)2 55 66 211 (deze optie is gratis) of klik hier. Houd je Track and Trace code bij de hand.


Recycleren en hergebruiken van verpakkingen

We kiezen er bewust voor om stevige dozen te hergebruiken en hierin de bestellingen te verpakken. Zo helpen we het milieu een handje. Je herkent onze pakketjes steeds aan onze “Online-tuincentrum-sticker”. Hierop staan onze contactgegevens vermeld zodat je ons in de toekomst snel en makkelijk kan terugvinden of contacteren. Als klant kan je ook je steentje bijdragen voor het milieu. Hergebruik grote dozen om papier en karton in te verzamelen. Zo werken we samen aan een groenere toekomst!


Breekbaar materiaal gekocht? Extra bescherming!

Wanneer nodig maken we gebruik van bio-afbreekbare opvulchips om de artikelen extra te beschermen. Dit biologische opvulmateriaal biedt een milieuvriendelijke, optimale en duurzame bescherming voor uw producten. De opvulchips zijn immers 100% biologisch afbreekbaar en volledig composteerbaar. De bio chips zijn vervaardigd uit natuurlijke en jaarlijks hernieuwbare bronnen. Ze lossen op in water en composteren zowel in de composthoop als in de grond.

Wegenwerken in je straat ? Verkeersvrije straat ?

Hou rekening dat de koerier mogelijks niet tot aan je woning kan rijden. Meldt dit op voorhand zodat we een oplossing kunnen zoeken zoals afhaling in dichtstbijzijnde parcelshop

Afhalen van je bestelling

Tijdens de CORONA maatregelen van 18/3 tot 19/4 : AFHALEN NIET MOGELIJK TIJDENS DE CORONA CRISIS
Het afhalen van je bestelling kan uiteraard ook. Zo hoef je geen transportkosten te betalen en kan je eventueel bijkomende vragen over de producten stellen aan één van onze medewerkers. Je vind ons terug te Lede, 9340 in België (Oost-Vlaanderen)***.
Zo verloopt het afhalen vlotjes:
•    Kies bij het bestellen voor “Afhalen”
•    Contacteer ons via mail / telefoon of je goederen beschikbaar zijn voor afhalen
•    Print je bestelbon af en kom langs in ons Tuin- en plantencentrum tijdens de openingstijden

Opgelet: Tussen 01/01/21 en 06/03/21 kan er alleen afgehaald worden op afspraak door jaarlijkse sluiting van ons tuincentrum. Je kan een afspraak maken via het contactformulier.
We hebben ook een zeer groot aanbod aan tuinplanten, sierbomen en fruitbomen dus kan je tijdens het afhalen ook even rondkijken in onze tuinplantenafdeling. 

Tuin- en plantencenter 't Rozenland bvba
Heiplasweg 35 9340 Lede
Bij vragen kan U contact opnemen met onze klantendienst per mail :
customerservice@online-tuincentrum.be
Hou rekening dat een reactie op Uw mail langer duurt dan normaal.

* tenzij bij één van de bestelde producten vermeld staat “Dit product is alleen af te halen”.
** we trachten steeds deze levertermijn te respecteren. Bij bv. extreem weer, piekperiodes,stakingen,... kan de levering iets verlaat worden. Sommige producten hebben een andere leveringstermijn. (bv aaltjes, bigbags, vrachtwagenleveringen)
**** producten die afwijken van standaard verzending, bv. aaltjes, boomschors, etc. worden hierbij niet meegeteld

Contact