Meer dan 5000 tuinartikelen
Tuinapotheek met ecologische producten

Snelle levering aan huis
in België & Nederland

100% Veilig betalen via SSL
Snelle checkout

Actief sinds 1996
Klantendienst mèt product èn plantkennis

Scherpe prijzen
Omdat we elke dag vergelijken

Leveringstermijn & Verzendkosten

UITZONDERINGEN TGV CORONA EN BIJZONDERHEDEN STAAN IN ROOD VERMELD

Voor bestellingen (standaard pakketzendingen) geplaatst vanaf 6 september is de gemiddelde verzendtijd 1-2 werkdagen (zie verder) .

Lees meer over onze leveringstermijnen onderin.

 

VERZENDKOSTEN

We leveren zowel naar België als Nederland. Hieronder vind je een overzicht van de verzendkosten.
 
Aankoopbedrag       Verzendkost
€ 0 - €9,99                  België: 6,75  Nederland: 7,50  
€10 - €19,99               4,95
€20 - €49,99               3,95
€50 - €99,99               2,95
> € 100           Gratis levering aan huis!

**** producten die afwijken van standaard verzending, bv. aaltjes, boomschors, etc. worden hierbij niet meegeteld

Sommige producten wijken af van deze transportkosten of kunnen per land een andere leveringskost hebben. Er zijn ook producten die een vaste verzendkost hebben door de grote omvang of het zware gewicht. Dit staat steeds duidelijk vermeld in de productfiche.
Het product is met succes toegevoegd aan het winkelmandje
items in mandje -  

LEVERINGSTERMIJNEN


LEVERINGSTERMIJN PAKKETZENDINGEN
  • Levering aan huis - Alles voorradig ? Binnen 1 à 2 werkdagen geleverd!** Vanaf 6 september is de gemiddelde verzendtijd 1-2 werkdagen voor standaard pakketzendingen. Er kunnen wel nog stockbreuken optreden omdat leveranciers vertraagd aanleveren of te kampen hebben met stockbreuken door inactiviteit (of tgv quarantaine personeel) tijdens de Covid-periode, of grondstoftekorten door schaarste in de markt.
    • Duidelijkheid en gemak - Je ontvangt een mail met de Track & Trace code
    • Goed beschermd - We verpakken je artikelen zo goed mogelijk zodat je ze keurig ontvangt
    • Uitzonderingen : Birchmeier wisselstukken hebben een leveringstermijn van circa 7-10 werkdagen. Drukspuiten zijn uit voorraad leverbaar.
LEVERINGSTERMIJN VRACHTWAGENLEVERINGEN
  • Levering Big Bags Boomschors: leveringstermijn van circa 3-5 werkdagen (vanaf dag na bestelling)
  • Levering Pallet Boomschors: leveringstermijn van 3-5 werkdagen (vanaf dag na bestelling)
  • Levering Big Bags Potgrond: leveringstermijn van circa 3-5 werkdagen (vanaf dag na bestelling)
  • Levering Big Bags Bodemverbeteraar: leveringstermijn van circa 3-5 werkdagen (vanaf dag na bestelling)
  • Groot formaat paketten die per vrachtwagen geleverd worden: zie vermelding in productfiche, of informeer vooraf.
Bigbags boomschors, potgrond en turf leveren we gratis in Vlaanderen, maar kunnen we momenteel nog niet verzenden naar Nederland. 

We updaten deze pagina regelmatig.

België : scholen, restaurants, bars, bedrijven, enz. kunnen gesloten zijn. Daarom vragen wij u om te controleren of uw bestelling kan geleverd worden voordat u een zending aanmaakt.

Uitzondering op algemene verkoopsvoorwaarden omtrent 2e aanbieding :
Zendingen die na de eerste mislukte leverpoging worden niet meer aangeboden en teruggestuurd naar afzender, waarna administratie- en transportkosten opnieuw aangerekend wordt voor nieuwe verzending, en dit met een minimum van € 15. Dit gedurende de verstrengde Corona maatregelen in België.

Leveringen kunnen pas uitgevoerd worden indien :
  • Het afleveradres bereikbaar is tijdens de normale kantooruren
  • Eventuele rolluiken niet zijn neergelaten, wat zou kunnen duiden op afwezigheid
  • De bestemmeling toegankelijk is via de gebruikelijke ingang
  • Indien de gebruikelijke ingang gesloten is, staat er op de deur een A4-tje met de vermelding dat er iemand aanwezig is die het pakket kan ontvangen. De chauffeur zal dan aanbellen of aankloppen echter kan hij geen telefoonnummer bellen, vanwege efficiency redenen
  • De deur moet binnen een redelijke termijn worden geopend om de goederen te ontvangen
  • De chauffeur kan niet ingaan op de vraag om elders te leveren (achterkant van het gebouw of buurman, …) We rekenen hiervoor op Uw bereidwillige medewerking in deze uitzonderlijke tijden en moeilijke werkomstandigheden.

Leveren in een parcelshop

Afleveringen in een parcelshop zijn met de CORONA maatregelen niet altijd mogelijk indien deze gesloten zijn .
Pakketten die zich in een ParcelShop bevinden, kunnen afgehaald worden tijdens de specifieke openingsuren. Als een ParcelShop gesloten is ten gevolge van overheidsmaatregelen, rekenen wij op uw begrip, aangezien het pakje op dat ogenblik niet afgehaald kan worden en het in de ParcelShop zal blijven tot de heropening van deze. De bestemmeling moet toegankelijk zijn via de gebruikelijke ingang (het is voor de chauffeur onmogelijk om te zoeken naar minder toegankelijke ingangen).Dit is een belangrijke oproep omdat het erg ingewikkeld wordt om niet-geleverde zendingen te beheren.

Pakket annuleren

Bij annulering van een bestelling tijdens de Corona maatregelen zijn we genoodzaakt uitzonderlijk € 7,50 administratiekosten in mindering te brengen.

Uitlevering Aaltjes

Opgelet: Uitlevering van aaltjes start vanaf eind maart.
Leveringstermijn circa 1 week
Bij periodes met nachtvorst kan u dat nog niet toepassen, en bewaart u dit best in de frigo .Tijdens de zomermaanden is de leverperiode van aaltjes tussen 5-10 werkdagen doordat de aaltjes (nematoden) vers gekweekt worden en minder lang bewaard kunnen worden (door warme temperaturen). Bij extreem hoge temperaturen kunnen geen aaltjes of levende (nuttige) insecten verzonden worden. Er wordt ook nooit op het eind van de week verzonden om ervoor te zorgen dat deze niet tijdens het weekend in de post blijven liggen. De bezorging ervan wordt als brievenbuspost bezorgd. Aaltjes & nuttige insecten zijn vanaf nov.-april niet verkrijgbaar omdat het niet toepasbaar is, enkel aaltjes tegen varenrouwmug zijn dan verkrijgbaar.

Vrachtwagenlevering

Vrachtwagenleveringen (groot formaat producten) kunnen andere leveringstermijnen hebben. Voorwaarden tot levering met vrachtwagen : Hoogte vrachtwagen 4 meter, toegangsbreedte nodig is 3 meter. Levering van Bigbags is doorgaans met city-trailer 13 m met laadklep en transpallet. Levering met kooiaap is mogelijk mits meerprijs op aanvraag. Indien in Uw straat of omgeving een verbod geld voor vrachtwagens, en dit de levering onmogelijk maakt, dient U dit vooraf goed na te gaan. Adressen in doodlopende straten die ver van de hoofdstraat verwijderd zijn kunnen evenmin aangeleverd worden. We behouden ons het recht voor om evt. bestellingen te annuleren indien de levering met ons transport niet mogelijk blijkt. De goederen worden bij een thuislevering op de begane grond (gelijkvloers) afgeleverd. Dit wil zeggen dat we enkel naast de vrachtwagen of in de directe omgeving ervan lossen. Er wordt dus niet geleverd achter het huis of op een verdieping! Het voertuig mag de verharde weg nooit verlaten.  Indien er geen zware voertuigen zoals vrachtwagens of heftrucks op de oprit mogen dient de eigenaar dit duidelijk en schriftelijk op zijn bestelbon te laten plaatsen. 't Rozenland is niet verantwoordelijk voor enige schade aan opritten. Indien de goederen op de openbare weg geplaatst dienen te worden, dan dient de eigenaar over de nodige vergunningen en signalisatie te beschikken.
Leveringen met vrachtwagen worden slechts eenmaal aangeboden, U wordt hiervan op voorhand verwittigd door onze transporpartners. Indien een 2e aanbieding noodzakelijk is tgv afwezigheid, dan is een extra toeslag van toepassing. Ook bewarings- of magazjinkosten van de externe partner kunnen doorgerekend worden.

U ontvangt een track & trace om de leveringsstatus op te volgen.

Wegenwerken in je straat? Verkeersvrije straat?

Hou rekening dat de koerier mogelijks niet tot aan je woning kan rijden. Meldt dit op voorhand zodat we een oplossing kunnen zoeken zoals afhaling in dichtstbijzijnde parcelshop.

Niet thuis op weekdagen?

Geen enkel probleem:
  1. Je kan ervoor kiezen om je pakket af te halen in een parcelshop (bv. een krantenwinkel) of een GLS-depot. Sommige parcelshops zijn ook geopend op zaterdag. Je kan hier een parcelshop of Depot zoeken. 2.
  2. Mogelijkheid 2 is ervoor kiezen om te laten leveren zonder handtekening. Geeft onze koerier de mogelijkheid om je pakket te leveren zelfs al ben je niet thuis (keuze tussen permanente of éénmalige volmacht). Klik hier om een volmacht goed te keuren.
  3. Het is mogelijk de afleveringsdag te wijzigen: Bel naar +32 (0)2 55 66 211 (deze optie is gratis) of klik hier. Houd je Track and Trace code bij de hand.

Inpakken van onze goederen

Recycleren en hergebruiken van verpakkingen
We kiezen er bewust voor om stevige dozen te hergebruiken en hierin de bestellingen te verpakken. Zo helpen we het milieu een handje. Je herkent onze pakketjes steeds aan onze “Online-tuincentrum-sticker”. Hierop staan onze contactgegevens vermeld zodat je ons in de toekomst snel en makkelijk kan terugvinden of contacteren. Als klant kan je ook je steentje bijdragen voor het milieu. Hergebruik grote dozen om papier en karton in te verzamelen. Zo werken we samen aan een groenere toekomst!

Breekbaar materiaal gekocht? Extra bescherming!
Wanneer nodig maken we gebruik van bio-afbreekbare opvulchips om de artikelen extra te beschermen. Dit biologische opvulmateriaal biedt een milieuvriendelijke, optimale en duurzame bescherming voor uw producten. De opvulchips zijn immers 100% biologisch afbreekbaar en volledig composteerbaar. De bio chips zijn vervaardigd uit natuurlijke en jaarlijks hernieuwbare bronnen. Ze lossen op in water en composteren zowel in de composthoop als in de grond.

* tenzij bij één van de bestelde producten vermeld staat “Dit product is alleen af te halen”.
** we trachten steeds deze levertermijn te respecteren. Bij bv. extreem weer, piekperiodes,stakingen,... kan de levering iets verlaat worden. Sommige producten hebben een andere leveringstermijn. (bv aaltjes, bigbags, vrachtwagenleveringen)

Het product is met succes toegevoegd aan het winkelmandje
items in mandje -  

AFHALEN VAN JE BESTELLING

Het afhalen van je bestelling kan uiteraard ook. Zo hoef je geen transportkosten te betalen en kan je eventueel bijkomende vragen over de producten stellen aan één van onze medewerkers. Je vind ons terug te Lede, 9340 in België (Oost-Vlaanderen)***.
 
Bij afhaling :
  • Kies bij het bestellen als verzendmethode voor “Afhalen”
  • Contacteer ons via mail / telefoon vanaf wanneer je goederen beschikbaar zijn voor afhaling
  • Print je bestelbon af en kom langs in ons Tuin- en plantencentrum tijdens de openingstijden
Opgelet: In het tuincentrum kan er alleen afgehaald worden op afspraak. Je kan een afspraak maken via het contactformulier, of telefonisch contact opnemen.

Tuin- en plantencenter 't Rozenland BV
Heiplasweg 35 9340 Lede

Het product is met succes toegevoegd aan het winkelmandje
items in mandje -  

VRAGEN OF OPMERKINGEN?

Bij vragen kan U contact opnemen met onze klantendienst
  • Mail: customerservice [at] online-tuincentrum [punt] be 
  • Telefoon: 0032 53 590186 (alle dagen 9-12 & 13.30-17u., muv donderdagnamiddag, zaterdagnamiddag en zondag)


 
Het product is met succes toegevoegd aan het winkelmandje
items in mandje -  
Contact